pwincessAJA~M-E-A!~: ♥Garde Manger♥

HAILA!

free page hit counter
online
Showing posts with label ♥Garde Manger♥. Show all posts
Showing posts with label ♥Garde Manger♥. Show all posts

Thursday, November 25, 2010

♥FRUIT CARVING♥



Salam,Oya guys!Haila!Today kan..Aja pegi belajar fruit carving dengan sir Zaid..Ikut kan,aja takde la cam semangat sangat nak belajar carving neh,sebab mase lam kelas Garde Manger rituh,aja buat vegetables carving.Cam hampesss je bile satu pom tak jadi!Tewos cam give up je!Eh,takde!Ade SATU yang jadi!Bunge ape name ntah.Guna Carrot.SATU je,tu pom buwok!Hahahampes!;ppp.Tapi neh adik ayu sayang dah semangat kan.Sebagai kakak yang memahami,harus la support(ok,ayu ley muntah!;ppp).

*Cantik tak aja buat?Ok,jangan nak caye sangat la!c(:*
*Sir Zaid la yang buat!TQSM sir!;)))*
*Haaa!Neh aja ade buat sikit.Yang cam buwok tuh aja la punye angkara!HAHAHA!c(:*
*Adik ayu sayang,cuba buat lagi okayh!GAMBATTE!;)))*

Haila!Aja memang suka dan minat.Tapi suka dan minat untuk tengok je!hahahampess!;ppp.Takdelah,suka dan minat untuk belajar jugak.Cuma..Jari aja neh jari kayu!Memang tang neh tak berape nak berseni sangat lah kan.Tetibe kan,aja wase menjahit pom lagi senang dawi buat carving!huwawawaklu!Senang la sangat kan!;ppp.Wat mase neh aja tak minat nak praktis selalu.Tapi tengok lah nanti kalau aja telebey wajin ke kan!Konooon!ngeee.;ppp.Haila!Rineh tataw bape kali dah sebut "tak pandai"..Wasenye cam tak cukup 44kali lagi!So ade peluang lagi neh nak pandai!wakakaka!;ppp.Oh yea,kitowang cam ala-ala bersungguh nak buat carving neh untuk final Garde Manger(next week on tuesday,301110)!Kena present a mini buffet table!Hape nak jadi nanti tataw la.3hours je untuk sediakan macam-macam!Nak kate manyak,memang manyak,tapi macam tak manyak jugak!Haila!Takmo r complaint pape.Kang sir S baca kang dia bising lak.hahaha!*tumpanggg lalu sir S,mekaseh sebab tunda tarikh tuk submit report+esaimen*..;ppp.Mintak-mintak ALLAH permudahkan urusan kami(aja+friends) masa final nanti!Insyallah.Amin...:))).Ok lah,nak cetadi!Esok ade quiz!Last class for subject Restaurant Management!Doakan aja!So...
TC N bUbye 4NOW.


Nota HAILA;Tomorrow,after class gonna meet my akak laling(k.wanie laling) and bro laling!Finally will be meet up!Insyallah!After few months haven't meet each other,more than 5months i guess!I miss her and him so badly!!!




Lots of lurv,

Tuesday, October 26, 2010

♥APPETIZERS and HORS D'OEUVRE♥



Salam,Oys guys!Haila!Today sangat penat!Sebabnye ade class kitchen.Class kitchen okayh je(yeker?yela tuh.takley kate lebey-lebey.atenye sir S dah taw url blog aja.lalala~;ppp).Macam biasa,start around 8.30-1.30pm.Ikutkan,biase-biase je.Tak penat sangat.Tapi yang jadi sangat penat tuh sebab terpaksa pakai safety boot yang membuatkan jari-jari kaki melecet serta seluar kitchen yang membuatkan sistem pernafasan hampir terhenti.Haila!Sangat SEKSA la sebab dua menda tuh!Naseb dah last kitchen!uhuuuk!;'|||..Ouh yea,today punye picture adelah sangat manyak!284pictures!Tah bile nak upload dekat FB tataw.Class yang b4 neh punye pics pom tak dan nak upload lagi.Selamat menunggu la buat semua yang nak pics ea..Aja belum cukup wajin plus cukup busy!ngeee.;DDD.Susah gak bile ade dslr neh.Nak snap pics cukup besh,nak kasi upload cukup malas.Haila!Malas nak resize sebenarnye.Kalau tak resize,uploading proses akan jadi sangat lame.huhuhu.Makanyaaa,menjawab ler sekadar amek gambo semate-mate.ngeee.;ppp.Ahaaa,today weols belajar pasal Appetizers and hors d'oeuvre(bebelit la lidah kowang nak menyebut.sebutannya,hourdef..ala-ala camtu lah..;ppp)..Weols belajar 4types of hors d'oeuvre..Yang terdiri daripada barquettes and tarlets,canapés,profiteroles and spoons(malas pulak nak explain kan sesatu.refer dekat contoh gambo naaa).

*Barquettes and tartlets*

*Canapés*

*Profiteroles(puff made from choux pastry)*
Italic

*Spoons(oyster)*



*example of tabble setting for banquet*

Haila!Buat menda alah neh memang kena berseni,sebabnye semuanye halus-halus and tecik-tecik je.eheee.Bab carving aja ade kureng skit.Sebabnye..Tak pandai and tewase cam tak boley buat jerk(confident level jatuh kebawahhh).uhuuuk!Camne nak buat fruit carving nanti.ngeee.=__=

*classmates*

*wif Sir S*

Haila!Itu je kot buat masa neh.Mata mengantok amat.Lepas maghrib nak tewos TIDO!*yawnnnnn*.Jumpa lagi dilain N3!So...
TC N bUbye 4NOW.

Nota HAILA;Menantok tak hingat!Ibu jari kaki melecet,sangat pedih!;'[[[.Tolonggg lah mood wajin datang menyinggah!BP kena siapkan neh!uwaaa.Mood=MESSY!




Lots of lurv,

 
blog template by suckmylolly.com