pwincessAJA~M-E-A!~: ♥Ayam Ohhh Ayam!!!♥

HAILA!

free page hit counter
online

Wednesday, April 23, 2008

♥Ayam Ohhh Ayam!!!♥

Salam.Oya guys!Haila!Few days neh aja ade prob tuk tito taw!Sangat tencen okayh!Photobucket.Waktu orang tito,aja bejage.Waktu
orang bejage,aja tito.Sungguh tidak normal diwiku ineh!hu3.Tapi tataw la asal.Bila aja terlalu penat,aja jadi tak ley tito.So kepenatan aja tak dicover.So,bila tak dicover,aja jadi tak cukup tito la.So timing tito dah sangat tewok!!!timing.So what?Haila!Neh pom aja wase cam terawang2!silly.Mate terasa bepinar2.berpinar2 mate.Tapi tataw pesal tak ley lelap gak la!!!waaaaaaaaaaaaaaaaaaa!crying.Aja mukan nak cite pasal tito neh.Tapi bekenan title diatas.Mukan dibawah,kanan-kiri mahupuun depan-belakang@dimana2 pom tapi diatas k!Haila!Ayammm!Apekes ngan ayam neh???KFC?Memang YUMMY!!!Tapii aja mukan nak stoly moly pasal KFC!!!Tapi pasal ayammm!Grrr!Photobucket.

Photobucket

Date;230408

Kisahnya bermula disatu pagi...
Sudah lama aku tak berjogging.Pagi ineh seperti biasa,jam menunjukkan pukul 7am.Ketika orang lain sibuk dengan kegiatan harian masing2.Aku berjalan sendirian...Sunggu indah&nyaman pagi ineh.Didalam hati,ku panjatkan kesyukuran&kekaguman ku kepada ALLAH S.W.T diatas kurniaan penglihatan yang sempurna buatku bagi melihat ciptaanNYA yang amat indah.praying.Memandangkan semalam ALLAH S.W.T telah menurunkan RAHMATNYA iaitu hujan.Cuaca terasa sungguh sejuk&nyaman,rumput ditaman jelas terasa basah.Sungguh segar pagi ineh walaupun diri ku ineh tidak melelapkan mata semalaman.Aku teruskan perjalanan.Kelihatan banyak kereta2 yang lalu lalang dijalan raya.Ada yang ingin ke tempat kerja demi mencari sesuap nasi&ada juga yang menghantar anak2 ke sekolah dengan harapan anak2 akan jadi insan yang berjaya.Sedang aku leka berjalan sendirian,tiba2 kedengaran suara beberapa orang kanak2 lelaki.Tersentak seketika.Aku memandang ke arah mereka yang sungguh riang menaiki basikal ke sekolah.Ku tersenyum sendiri...Kenangan ketika bersekolah dahulu terimbau kembali dikotak ingatan ku.Ahhh,betapa ku rindui saat2 itu....Tapi aku lantas tersedar,perjalanan ku teruskan.Tapi...Secara tiba2,hujan mulai turun secara renyai2.Sudah...Aku sedikit gelabah.Tapi cepat2 aku membuat keputusan.Aku harus berpatah balik.Walaupun telah agak jauh aku berjalan.Tapi tak mengapa.Masih berdekatan rumahku.Aku teruskan perjalanan ikut jalan shortcut.Jalan yang tak pernah ku lalui sebelum ini.Semakin laju langkah kaki ku,semakin galak hujan mengalir dari hamparan langit yang suram.lagu "Pagi yang gelap by HUJAN",jelas terbayang note2 lagu ituh di kotak ingatan ku.Ku cuba tuk berjalan selaju yang mungkin.Tak ku pedulikan hujan yang menimpa diriku setitik demi setitik.Ku redah jerrr.Tapi tiba2 perjalanan ku terhenti...Ade seekor ayam jantan.Lenggoknya sungguh aneh.Aku berjalan secara perlahan-lahan.Ayam itu pun mengikut rentakku.Bila aku berjalan dengan laju,lenggoknya turut semakin laju.OMG!batu bata jatuh.Aku sedikit resah.Aku cuba berundur secara perlahan-lahan.Tapi secara tiba2&sedrastiknya!Ayam itu berlari dengan lajunya kearah ku!Hampir2 saja ayam ituh mematuk diriku!Jeritan kecil jelas kedengaran!Aku sungguh cemas!!!Sehingga aku terpaku tanpa sepatah kata.Namun ayam yang sungguh garang itu masih tak berpuas hati!Ayam jantan itu membuat cubaan keduanya untuk mematukku!Aku menjerit kecil sekali lagi!Waaaaaaaaaaaaaaa!Ku lihat ade seorang pakcik yang sungguh asyik melihat 'sandiwara'@'drama' antara aku&seekor ayam!Apa die kira ineh live shotting drama???!Mukanya sungguh tidak berperasaan!Sungguh aku lebih marah akan pakcik itu dari ayam jantan yang cuba mematukku secara tiba2 itu!Photobucket.itulah rakyat MALAYSIA!Tiada sifat prihatin!Cuba bayangkan kalau ayam jantan tuh betul2 mematuk diriku ineh!Pasti aku akan cedera@luka!Cepat2 ku berlalu pergi pabila ayam itu secara tiba2 menghilang.Huh!Sumpah,hampir nak tercabut jantung ku dibuatnya!crying.Beristhigfar panjang aku.Dengupan jantung ku berdegup dengan sungguh pantas.dengupan heart.Sungguh suwey nasib ku ineh hari.Aku tenangkan diri dengan bacaan ayat2 suci.Cepat2 ku berjalan pulang.Tapi secara tiba2,aku ternampak segerombolan ayam.Terdetik dihatiku untuk menangkap gambar segerombolan ayam itu.camera.Aku cuba menangkap gambar ayam2 itu dari jauh.

*Ayam Ohhh Ayam...*


Ku zoom in kan sejelas yang mungkin.Tapi secara tiba2,ayam2 yang sedang enak menikmati sampah ditepi jalan ituh belari tekedek2 kearah ku!Mateku membulat!Tanpa membuang masa,tanpa menoleh kekiri-kanan,terus ku buka langkah tuk memecut ala2 ahli pecut!run3.Hampir saja aku menitikkan air jernih yang mula bergenang di kelopak mataku..Sungguh ngeri pengalaman dipagi ineh.Walaupun hanya kerna ayam.Tapi ia sudah mampu membuatkan seluruh semangatku luruh seperti luruhnya bunga dimusim luruh...Dengan nafas yang tercungap2,terus aku berjalan ke rumah dengan lajunya.Sebaik saja sampai dirumah,terus ku mandi dan seketika ku termenung.Kejadian tadi benar2 ngeri bagiku,tapi kedengaran sangat kelakar!sipu3.Aku ketakutan kerana dikejar AYAM...bukan ANJING!Petangnya,ku ceritakan kepada ahli keluarga ku.Terkekeh2 mereka ketawakan diriku.gelak guling3.Ahhh!Sungguh aku geram!Bukan kepada keluargaku mahupun ayam2 itu!Tapi geram kepada diri sendiri!Kenapa aku takut akan ayam?.Sungguh kelakar tapi ituhla kenyataannya.Petang tadi,nak menjamah ayam pun aku tak lalu.Sadis sungguh...Photobucket.Pengalaman yang tak akan dapat aku lupakan...TAMAT...

Photobucket


Haila!Pagi tadi sedikit rajin tolong mak masak kat dapur.Aja masak 2lauk jew.Daging goreng&Sayur taugeh+tauhu goreng.Sangat YUMMY!!!nyum3.teliuq.heee.puji masakan sendiwi lak.Photobucket.Takpe,skali skale.hiks3.sipu3.Tak payah wesipi la eh.Masak bodo2 jew.So,tatap pic jela eh.



Ok,itu aje untuk arineh.
TC N bUbye 4 NOW.

Photobucket
Nota HAILA;Aja xdapat on9 cam selalu.Sebab wireless aja cuma berfungsi pada pukol 9pm-7am!Photobucket.N paling gewam,aja tak dapat view chatango!!!So takpat nak chatting!Nak bukak YM malas.*sob3*.worry




Lots of lurv,
aja

 
blog template by suckmylolly.com