pwincessAJA~M-E-A!~: ♥MOGA BENCI DAN AMARAH TIDAK MENGUASAI HATI♥

HAILA!

free page hit counter
online

Sunday, February 13, 2011

♥MOGA BENCI DAN AMARAH TIDAK MENGUASAI HATI♥


Salam,Oya guys!Haila!Ini perihal family problem(FP).Mukan la nak share pasal 'FP' yang sedang aja hadapi..Cuma nak meluahkan wase terkilan yang mencengkam di jiwa dan hati..*sedihhh*

Aku sedih betul dengan keadaan sekarang..Tataw sape yang harus dipersalahkan..Mungkin masing-masing punya salah dan masing-masing tak mahu beralah?Tak jugak..Ada yang dah cuba beralah,tapi ada yang macam tak mahu mengaku kalah.Dahtu,jadi talam dua muka la pulak.Depan kita lain statement yang dikeluarkan,belakang kita lain pulak statement yang di jaja kan.LOSER..Aku fikir hormat saja..Kalau hilang pendoman,memang aku dah keluarkan semua yang ada dalam hati neh..Tapi aku tak nak dengar hasutan syaitan..Aku tak nak biar nafsu amarah menguasai hati aku..Aku tak nak perasaan benci membuak-buak di dalam hati aku..Aku tak nak rasa dendam memakan diri dan juga hati aku..Jadi aku cuba dan belajar untuk melupakan..Lupa apa yang mereka pernah buat dan kata..Lupa air mata seorang ibu yang sering mengalir di depan ku tatkala berbicara perihal mereka..Lupa tentang setiap bait kata yang mengguris hati ini dan mereka yang aku sayang..Tak mudah untuk melupakan..Tak mudah untuk memaafkan..Tapi aku berdoa dan terus berdoa..Agar ALLAH lindungi hati aku dari sifat benci dan amarah..Kerana jika dua sifat itu menguasai hati aku,pasti keadaan menjadi lebih teruk dan buruk..Aku juga berdoa agar dilembutkan dan dibukakan hati mereka agar tidak berdendam..Lupakan semua yang terjadi..Agar bisa bermaaf-maafan sesama kami..Insyallah..Itu semua kuasa ALLAH..Amin..Hati ini memang cukup terkilan dengan mereka yang dah berpangkat Tok Haji dan Mak Hajah..Entah apa guna kalau sering pergi ke majlis-majlis agama tapi hati busuk dan tak sudi untuk memaafkan..Adakah luak pahala kita kalau kita memaafkan?Rasanya makin bertambah pahala tuh..Macam takda guna je pergi tuntut ilmu agama tapi tak di amalkan ajaran tuh..Lupa ke hukum tidak betegur sapa lebey dari 3hari?Takkan nak aku pulak ingatkan?Karang kate aku memandai pulak kan..Huwm..Tak dapat aku nak faham dan fikir orang yang ada perangai busuk hati neh..Kau fikir kau je punye sakit hati..Tak fikir pulak hati yang dah kau sakiti..Ya-ALLAH..Mudah-mudahan KAU wujudkan kesabaran yang tinggi di dalam hati ku ini..Jangan biar aku hilang sabar..Kalau tak,makin parah jadinya..Biarlah orang sakiti kami sekeluarga..Jangan biar kami sakiti mereka dan orang lain..Insyallah..Amin..

Haila!Dalam dunia ada macam-macam kan pewangai manusia..Susah nak faham semua pewangai yang ada..Susah nak puaskan hati semua owang supaya suka dengan pewangai kita kan?Harap owang boley terima kita dengan apa adanya kita..Tapi..Kita pom jangan la melampau sangat pikir owang boley tahan dengan apa adanya kita..Kan?Huuuu!Hati aja memang tengah sedih sangat bila fikir pasal 'FP' neh..;'[[[.Takpe la..Mungkin ada hikmah disebalik semua ini..Insyallah..Amin..So..
TC N bUbye 4NOW.

Nota HAILA;Sila la teruskan DRAMA dan LAKONAN kalian..Malas dan muak nak turut serta!Masa hidup neh la kita kena berbaik,takkan masa dah mati nanti baru nak datang ziarah?HUH..SABAR..SABAR..SABAR cik AJA..;'[[[




Lots of lurv,

 
blog template by suckmylolly.com