pwincessAJA~M-E-A!~: Disebalik Kuatnya Seorang Ibu..

HAILA!

free page hit counter
online

Friday, November 1, 2013

Disebalik Kuatnya Seorang Ibu..

Kuat tak bererti aku tak menangis..Sesekali teringat dan rasa rindu aku menangis dan pohon pada Allah supaya beri pahala disebalik kerinduan seorang ibu ini..


Kuatnya aku adalah aku terima qadha dan qadhar-NYA..Kuatnya aku adalah aku tidak meratapi kepergian insan yang aku cintai..Kuatnya aku adalah aku masih meneruskan kehidupan aku,masih menghabiskan sisa saki baki pantang aku tanpa seorang baby disisi..Kuatnya aku adalah aku masih mampu tersenyum dan bergelak tawa menikmati kehidupan yang Allah berikan buat aku..

Disebalik kekuatan aku itu aku masih mengalirkan air mata..Air mata rindu seorang ibu kepada anaknya..Salahkan aku bila aku masih menitiskan air mata?Baru dua hari anak aku pergi menemui sang penciptanya..Cukupkah tiga hari bagi aku untuk tidak merasa sedih dan rindu?Sedangkan masa arwah airien pergi dulu,sampai sekarang aku masih terasa sangat rindu pada ahli syuga-NYA itu..Sesekali aku masih menangis apabila rindu pada arwah..

Tapi jangan disalah sangka..Tangisan ku bukanlah aku meratapi,meraung seakan tidak dapat redha dan ikhlas dengan qadha dan qadhar-NYA..Cuma tangisan yang mengeluarkan beberapa titis air mata,mengeluarkan rasa rindunya seorang makcik pada anak buah yang pernah aku jaga dan jadikan tempat bermanja sebelum Allah menjemputnya ketika usianya setahun lapan bulan..Jadi begitulah jua sekarang..Tangisan seorang ibu yang rindu akan cahaya mata yang dikandungnya selama 9bulan..

Jadi salahkan aku apabila aku masih menangis?Aku tak menangis didepan orang bukan kerana aku ingin menunjukkan betapa kuatnya aku..Tapi kerana aku taknak orang salah sangka yang aku ini tak dapat terima ketentuan-NYA..Aku masih menangis didepan suamiku..

Fahamilah,aku seorang ibu yang begitu mengharapkan kehadiran seorang cahaya mata didalam hidupnya..Setahun lebih aku menanti akhirnya Allah beri aku rezeki itu..9bulan aku menanti,akhirnya Allah beri rezeki untuk anak aku lahir kedunia ini..Jadi bila saat rezeki aku sampai disini sahaja,berdosakah aku untuk merasa sedih?





 
blog template by suckmylolly.com